piątek, 2 lutego 2018

Niespodziewana przeprowadzka...


    Zostałam niespodzianie zmuszona do przeprowadzki, ponieważ portal Onet postanowił  nieoczekiwanie zamknąć wszystkie blogi a także digarta dając bardzo mało czasu na skopiowanie swoich notek i przeniesienia się na inny portal blogowy ( na prośbę użytkowników łaskawie przedłużyli możliwość pobierania notek do końca lutego).

         Przyzwyczaiłam się do Onetu, ceniłam sobie ten portal i dobrze mi się tam pisało. Mogłam liczyć na pomoc Onetu w razie trudności, których z resztą nie było wiele, dlatego na Onecie byłam tak długo i myślałam, że nawet, jeśli zakończę pisanie bloga to pozostanie tam moja prywatna witryna i jakiś ślad w Internecie, że kiedyś tam byłam i pisałam …

         Ciekawa jestem, jaka jest przyczyna likwidacji portalu i czy Poczta Onet też będzie likwidowana?  Czyżby obecna polityka rządu miała wpływ na zamkniecie portalu? 

         No cóż … Jestem teraz na blogspocie, nie wiem czy będę z niego zadowolona   . Nie jest ono tak przyjazne jak Onet, nie działa np. gadżet ostatnie komentarze a bardzo by mi się on przydał, bo dzięki temu nie muszę codziennie się logować na bloga lub pocztę tylko wchodząc na stronę  mogę szybko sprawdzić czy ktoś dodał jakiś komentarz nawet w tych starszych notkach ech…

        Przyznam się szczerze, że miałam spore trudności z założeniem konta. Ciągle mi wyskakiwała  prośba o podanie numeru telefonu. Blogspot lubi inwigilować, więc wszystkimi sposobami zmusza użytkowników, aby podali telefon. Jednak dzięki pomocy przyjaciela udało mi się założyć tego bloga a notki wkleiłam sobie już sama;-)

       A co będzie dalej ? Czas pokaże .Ważne, że moja działalność blogowa zostanie zachowana a na tym mi zależało . Chyba ,że  zlikwidują blogspota a wtedy to ja się już przenosić raczej  nigdzie nie będę. Więc … na razie jestem.


20 komentarzy:

  1. Nie jest tak źle na blogspotcie. A z tym numerem telefonu też miałam przebój. Po kilku latach blogowania coś się spsiło i nie potrafiłam odnaleźć bloga. Kiedy już znalazłam, kazali weryfikować , podać numer telefonu. Podałam, bo straciłabym blog.
    Przyjaznego blogowania:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Blogspot ma swoje wady i zalety np. nie zablokują ci bloga za to, że masz nieprawomyślne poglądy, możesz swobodnie pisać, ale jednocześnie nie możesz np. blokować różnych trolli i użytkowników, których nie chcesz mieć na blogu a na Onecie można było trolli zablokować. Dostosowanie szablonu dla laików nie jest takie znowu banalne widać, że trochę zaniedbali rozwijanie funkcji portalu. Trudno także skontaktować się z administracją portalu, podobno nie odpowiadają szybko na emaile. Ważne jednak Jaskółko, że moje notki zostały przeniesione i zachowane, bo obawiałam się, ze nie zdążę ich skopiować i przepadną … Pozdrawiam .

      Usuń
    2. nie znalazłem opcji blokowania trolli wg. IP, tylko moderacja komentarzy pozostaje lub zablokowanie anonimów... chociaż... gdyby poszperać po programach statystycznych kooperujących z blogiem, to być może któryś taką usługę zawiera, ale sam nie szperałem, więc nie wiem, jak to jest...

      Usuń
    3. Bo nie ma możliwości blokowania innych użytkowników chyba, że dodali twój blog do obserwowanych tzw. obserwatorzy bloggera. Jedynie na Wordpresie jest tak opcja, że możesz sprawdzić numery ip i zablokować trolla. Szkoda, że blogspot, gdy przechodził na system wordpress nie dodał takiej funkcji, bo ona by się przydała.

      Usuń
  2. To ja życzę powodzenia, wolę blogposota niż nowy onet. Ja nigdy nie dałam im numeru telefonu, tylko inny adres mailowy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma żadnego nowego Onetu przynajmniej ja nic o tym nie wiem. Jeśli chodzi o numer telefonu to można to ominąć, ale nowi użytkownicy, którzy zakładają konta mają z tym problem. Blogspot jest bezpieczniejszy od rodzimych portali blogowych, które szybko mogą zniknąć jak np. Onet i tracisz swoje notki, ponieważ blogspot jest portalem międzynarodowym, więc nie mogliby wywinąć takiego numeru jak Onet.
      Tak sobie pomyślałam, że nasz dorobek pokolenia z cyfryzowanego nie pozostawi zbyt wiele po sobie jak nasi przodkowie, co prawda papier wydaję się mało trwały, ale to, co zapisane jest w komputerze, na blogach wydaję mi się mniej trwalsze jedno kliknięcie i wszystko, co stworzono znika.
      Pozdrawiam Erinti i dobrze ,że wróciłaś ;-)

      Usuń
    2. O, dobra to ja nie zauważyłam, że właśnie zwijają onet jaki wprowadzili w 2015, rany ale przespałam dużo. Cóż zgadzam się, że blogspot jest bardziej wiarygodny, to albo wordpress.

      Usuń
    3. Tyle było szumu z przeprowadzką unowocześnianiem bloga na Onecie a teraz go niespodziewanie zamykają i to bez uprzedzenia. Nie fajnie gra Onet to nie fair, A co z blogami np. osób nieżyjących już, którzy nie mogą skopiować notek? Wszystko, co napisały przepadnie i nie zostanie zachowane stąd moja teoria, że z naszej ery nic nie pozostanie.
      Dla mnie wordpress jest mało przyjazny zwłaszcza teraz. Pozmieniali szablony, które trudno jest dostosować, więc wybrałam blogspota i myślę, że to był mimo wszystko dobry wybór, bo gdybym przeniosła bloga na kolejny polski portal a znów by go zamknięto to byłby to duży problem.
      Erinti ty masz jeszcze bloga przecież na Onecie. Zamierzasz przekopiować notki na blogspota?

      Usuń
    4. Raczej nie, niestety nie pamiętam ni loginu ni hasła po tym jak nie zaglądałam na onet prawie 4 lata.

      Usuń
    5. @Eri...
      ja zaś próbowałem przypomnieć sobie, tak dla czystego sportu, Twój poprzedni nick i... nie przypomniałem sobie :)...

      Usuń
    6. Erinti skoro masz od lat bloga na blogspocie ,to rzeczywiście nie potrzebujesz kopiowania bloga . Możesz jedynie najważniejsze notki skopiować ręcznie. Do końca lutego można to zrobić potem blog onet zostanie usunięty.

      Usuń
    7. @pkanalia

      No i jeszcze trzeba hasło odzyskać.. ech

      @Veronique

      Zobaczę czy jakoś sobie przypomnę, a jak nie to trudno. Prawdę mówiąc nawet bym nie wiedziała gdybym się nie zebrała do powrotu że onet likwiduje blogi. Ech

      Usuń
  3. od samego początku /wrzesień 2006/ bloguję na Blogspocie, wybrałem tą platformę jakoś tak na intuicję, poszukując prostoty obsługi i jakoś się na niej bujam ten 12-rok już... owszem system wycinał mi czasem dziwne numery, do tej pory też nie do końca mi pasuje edytor w temacie wklejania fotek, ale mam swoje tricki, by sobie to oswoić... pilnuję się tylko, by nie przejść na opcję "G+", znam nieco osób, które żałują tego ruchu, więc pozostaję "konserwatywny" :) w tym temacie... jeśli chodzi o podawanie telefonu, kilka razy Google /to one inwigilują, nie Blogspot/ żądały go ode mnie podczas logowania, ale po prostu logowałem się od nowa, a od pewnego czasu mam z tym spokój... nie robiłbym z tego problemu, ale od pewnego czasu wszyscy w Polsce są potencjalnymi terrorystami - uchodźcami, więc numery podlegają rejestracji, zaś ja wolę chronić swoją prywatność na tyle, na ile jest to możliwe...
    aha... jeśli ktoś ma ambicje, by Blogspot polecał jego blog, tak jak kiedyś Onet, to tu może to sobie odpuścić, bo ich interesują tylko blogi anglo- i latynojęzyczne, ale z tego samego powodu nikt też zbytnio nie wnika w "nieprawomyśloność" postów...
    powodzenia na nowych śmieciach i p.jzns :)...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi będzie przeszkadzało system wklejania video, bo nie można bezpośrednio z adresu URL wkleić nagrania tylko trzeba szukać w youtube, A na Onecie mogłam wszystkie videa wklejać bez problemu. Jeśli chodzi o polecanie blogów jak na Onecie to nie mam takich ambicji, ale z tego, co wiem są takie witryny, do których można zapisać bloga i tam ci go polecają.
      Dzięki za pomoc w założeniu konta, gdyby nie Ty miałabym ogromny problem z przeniesieniem bloga a czas działał na moją niekorzyść .
      Pozdrawiam.

      Usuń
  4. Z przeprowadzką to zawsze jest sporo zamieszania. Już samo pakowanie ile czasu zajmuje. A to też musi być wszystko odpowiednio zabezpieczone. A co do transportu to zdecydowanie profesjonalna firma, też będę z takiej korzystać Transport Plus. Jak sprawdzałem ich cennik https://transportplus.pl/cennik/ to wcale nie mają wygórowanych cen. Za to bardzo dobre opinie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Niezależnie czy przeprowadzka jest planowana czy nie to żeby wszystko poszło sprawnie i bezproblemowo to skorzystanie z usług profesjonalnej firmy będzie najlepszym rozwiązaniem. Od siebie polecam tiptoptrans.pl , na terenie Trójmiasta działają. Firma z indywidualnym podejściem i kompleksowymi usługami.

    OdpowiedzUsuń