czwartek, 9 października 2014

Nominacja Liebster avard


Zostałam nominowana  do zabawy liebster avard  przez Maye . 




  1. Wygrałaś (eś) w totka i masz do wyboru: a) wydać na duże wakacje za granicą, b) spożytkować do celów domowych, c) pomóc biednym. Jak się zapatrujesz?


Najchętniej wyjechałabym na duże wakacje za granice, ale ponieważ mam w planach remonty, których nie powinnam odkładać to wybiorę odpowiedź B. Pewną jednak cześć takiej wygranej zatrzymałabym na trudne czasy zwłaszcza, że mamy teraz kryzys i trzeba myśleć bardziej praktycznie


2.Twoim życiowym celem jest: a) być bogatą, b) zdrową, c) szczęśliwą i spełnioną. Wybierz jedną odpowiedź.


Być szczęśliwą i spełnioną ,ale bez zdrowia to nie jest możliwe .


3.Jeśli Twoje dziecko marudzi, że musisz kupić mu drogą zabawkę, co mu powiesz? a) nie mąć mi, b) nie stać mnie, c) kupujesz, by mieć spokój.


Raczej wytłumaczyłabym, że teraz nie mogę kupić mu tej zabawki, ale jeżeli zabawka jest dziecka jakimś dziecięcym marzeniem to prędzej czy później tą zabawkę by dostał /a. Uważam, że dzieciom należy spełniać małe dziecięce marzenia, to składa się na szczęśliwe dzieciństwo a w przyszłości brak zazdrości w stosunku do rówieśników.


4. Twój partner chce wypić z Tobą przed obiadem alkohol. Co mu zasugerujesz: a) znowu?!, b) ależ, kochanie, zostawmy na wieczór, c) nie, dziękuję, boli mnie po tym głowa.


Odpowiedź B zostawmy to kochanie na wieczór …;-)


5.Twoje życiowe motto? Odpowiedź dowolna.


Mam wiele takich ważnych sentencji  wybrałam jedno z wielu ….


Nikt nie może tracić z oczu tego, czego pragnie. Nawet kiedy przychodzą chwile, gdy zdaje się, że świat i inni są silniejsi. Sekret tkwi w tym, by się nie poddać. Paulo Coelho Piąta Góra


6.  Czy oddzielasz seks od miłości?


Jak najbardziej oddzielam. Miłość jest dla mnie wtedy, gdy w trudnych chwilach w chorobie, kalectwie można na daną osobę liczyć (nawet wtedy, gdy jesteś niedozielenienia ta osoba jest przy tobie  ) a kiedy upadasz ta osoba cię podnosi, dobrze ci życzy. Taką miłość dostałam od matki wątpię czy mężczyzna może taką miłość kobiecie dać.  Sex jest przyjemnością może łączyć się z miłością, zauroczeniem, przyjaźnią, ale nie koniecznie jest objawem prawdziwej miłości.


7         Gdybyś miała wybierać między złudną nadzieją a marną rzeczywistością, co byś wybrała? I dlaczego?


W marnej  rzeczywistości żyje  wielu ludzi ,wielu z nich karmi się złudną nadzieją . Myślę, że wielu z nas karmi się jakimiś złudzeniami, złudnymi nadziejami. Prędzej czy później złudne nadzieje miną i zostaje marna rzeczywistość i rozczarowanie. Może wybrałabym marną rzeczywistość, którą próbowałabym zmienić.


8.       Plotki. Co o nich myślisz?


Plotkowanie i obgadywanie ludzi za plecami jest ohydne, ale każdy z nas trochę plotkuje i nie ma w tym nic złego pod warunkiem, że nie przekroczy się granicy dobrego smaku, ważne, aby taką plotką nie skrzywdzić kogoś, bo słowa mają moc i mogą ranić. W końcu według doktryny katolickiej na początku było słowo …


9.       Jaki jest twój znak zodiaku? Czy odpowiada twojej naturze?


Znak zodiaku Panna  rzeczywiście mam wiele cech tego znaku zodiaku  i jestem z tego zadowolona .


10.   Jak oceniasz moje pytania? Tylko szczerze!


Bardzo sympatyczne  fajnie mi się na nie odpowiadało .


To teraz moje 10 Pytań


1 jaki jest twój ulubiony pisarz  /pisarka ? 


2 W jakim kraju oprócz Polski chciałabyś/ chciałbyś  mieszkać ? Który kraj pod względem mentalności najbardziej Ci odpowiada ?


3 Gdybyś miał /miała cofnąć czas jaki zawód  chciałbyś / chciałabyś  wykonywać ? Lub jaki kierunek studiów chciałbyś / chcałabyś  studiować ?


4Gdybyś wygrał/a mnóstwo pieniędzy, jak zadysponowałabyś / zadysponowałabyś  tymi finansami?


5 Czego w życiu najbardziej żałujesz ?


6 Jakie są twoje największe marzenia? 


7  Najważniejsza postać, osoba w twoim życiu?


8   Czy wierzysz w Anioły ?


9 Co myślisz o seksie na jedną noc? 


10  Twoje życiowe motto  ?


  Nominuję


Pkanalia


Jaskółka


Marzena


Wyjaśniam reguły gry: Trzeba dobrać dowolne pytania (10) i wybrać (też) 10 osób, ewentualnie „do wyboru i koloru”, a także poinformować nominowanych, zapraszając ich na swój blog. Ja nominowałam tylko trzy osoby.  Jeśli zechcą wziąć udział w zabawie to fajnie, lecz z rozumiem, gdy ktoś nie lubi takich zabaw....


 

25 komentarzy:

  1. Dziękuję :) *** Odpowiedziałaś... za mnie, tzn. tak, jakby zamiast Ciebie była ja :) Panna? Ja Koziorożec :D Przyziemne znaki, ale mój, nie bardzo odpowiada moim nastrojom. Więcej mam z Panny, Veroniko. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bo my jesteśmy do siebie bardzo podobne , to już dawno zauważyłam ;-0 Być może jesteś Koziorożcem z ascendentem w Pannie stąd pewne podobieństwa . Ja jestem Panną z ascendent koziorożca ...;-0
    Pozdrawiam serdecznie .

    OdpowiedzUsuń
  3. Mayu zrobiłam sobie test i okazało się ,że ja mam ascendent w wadze a nie w pannie tylko mi ta Waga nie bardzo pasuje ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. z wirtualnych rączek tak zacnej Blogerki grubyjaństwem byłoby nagrody nie przyjąć...
    a teraz odpowiadamy na Twoje pytania:
    1/ Mistrz Stanisław Lem...
    2/ upewnijmy się... pod względem mentalności, tak?... takie przyjmujemy kryterium?...
    może Holandia?... może Rosja /region zwany Syberia/?... a tak dalej, może Peru, Ekwador?...
    3/ kiedyś mnie kręciła fizjoterapia, medycyna naturalna, takie tam... hm...
    4/ odrobinę może bym przehulał /tylko bez zbytniej intoksykacji/, reszta pa-pałam: inwestycje w sensowny biznes i podróże... fajnie byłoby to połączyć /tak zresztą kiedyś robiłem/...
    aha... trochę bym poratował mojego najlepszego kumpla, który ma kłopoty...
    5/ niczego /vide p.10/...
    6/ marzenia rozumiane jako pragnienia czy jako fantazje?...
    te pierwsze mam skromne, a te drugie codziennie inne...
    7/ nie umiem na tak postawione pytanie odpowiedzieć...
    8/ tylko w ceramiczne anioły zacnej Blogerki Bellatrix...
    http://anielskapasja.bloog.pl/
    9/ uważam, że błędem jest z góry planować, na ile tych nocy /jedną, dwie,... tysiąc,.../ ma być ten seks...
    10/ "niczego się nie bać, niczego nie wstydzić, niczego nie żałować"...
    ...
    pozdrawiać :)...

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki za wyróżnienie. Jest jeden szkopuł. Zaraz na początku blogowania powiedziałam, że w żadnej zabawie nie biorę udziału. A ja jestem konsekwentna.
    No i na pewno na swoich blogach tego nie zrobię. Także z wiadomych względów. Już słyszę ten rechot gnomów:) moich, naszych i przybłędów.

    OdpowiedzUsuń
  6. Rozumiem ;-) Możesz jednak odpowiedzieć na te pytania na tym blogu tak jak zrobił pkanalia ...
    Pozdrówki

    OdpowiedzUsuń
  7. Holandia, Peru, Ekwador może być, ale Rosja i dodatkowo Syberia? Tam bym nie pojechała …; -) W moim, przypadku wschód odpada nie odpowiada mi ta mentalność taka utrudniająca życie obywatelom. Natomiast kraje Europy zachodniej jak najbardziej a gdyby Islam w Europie wygrał i naprawdę się rozpanoszył to uciec można do krajów Ameryki Południowej;-)
    Podoba mi się twój pomysł na życie inwestycja w sensowny biznes i podróże też tak bym chciała; _ Z resztą tez się zgadzam no może z tymi Aniołami nie bardzo, bo ja jakoś wierze w Anioły, chcę wierzyć;-)))))
    Niczego nie żałujesz powiadasz? To chyba dzięki Zen.Tak?
    No i masz takie zainteresowania jak ja. Mam na myśli medycynę naturalną …;-)
    Pozdrów ki;-)))

    OdpowiedzUsuń
  8. Dobra, tu odpowiadam:)

    1 jaki jest twój ulubiony pisarz /pisarka ?
    Nie mam jednego ulubionego. Może Wańkowicz, może Torańska, Szczygieł, Chmielewska….dużo czytam i w sumie co wpadnie do ręki.
    2 W jakim kraju oprócz Polski chciałabyś/ chciałbyś mieszkać ? Który kraj pod względem mentalności najbardziej Ci odpowiada ?
    Nie wiem. Może Kanada?
    3 Gdybyś miał /miała cofnąć czas jaki zawód chciałbyś / chciałabyś wykonywać ? Lub jaki kierunek studiów chciałbyś / chciałabyś studiować ?
    Zawsze chciałam być mechanikiem samochodowym. Gdy to nie wypaliło ( mamusia zadziałała), chciałam studiować biologię. Nie wypaliło i to. Studiowałam PPKO i chciałam prowadzić schronisko, albo dom wczasowy (tu zadziałali wspólnie mój drugi mąż i mamusia). Zostałam nauczycielem :(
    4Gdybyś wygrał/a mnóstwo pieniędzy, jak zadysponowałabyś / zadysponowałabyś tymi finansami?
    Część dla naszych wszystkich dzieciaków, część na jakiś cel charytatywny, część na remont domu, a resztę na zabezpieczenie sobie (nam obu) starości.
    5 Czego w życiu najbardziej żałujesz ?
    Zbyt pochopnie podjęłam decyzje, dotyczące obu poprzednich moich małżeństw/ślubów.
    6 Jakie są twoje największe marzenia?
    Dożyć w spokoju starości i mieć pieniążki na jej przeżycie. Strasznie to banalne, ale… jeszcze bardziej prozaicznie brzmi-żeby moi bliscy mieli stałą dobrą pracę i byli szczęśliwi… a jeszcze, jeszcze banalniej brzmi-żeby na świecie nie było wojen. Stara już jestem to i marzenia nie są szalone.
    7 Najważniejsza postać, osoba w twoim życiu?
    Jako autorytet- Martin Luther King, zaraz po nim Che Guevara, (oprócz cech wojownika o wolność i prawa ludzi, które niewątpliwie posiadali, byli obaj niesamowicie przystojni)
    Prywatnie? Moje dzieci i obecny mąż (tu wyłazi ze mnie normalna baba)
    8 Czy wierzysz w Anioły ? Wierzę i często doświadczam ich obecności
    9 Co myślisz o seksie na jedną noc? Hmmmmmmmm… czasem się zdarzało, no … ale to nie dla mnie zabawa.
    10 Twoje życiowe motto ?
    Nie mam motta, inaczej- dużo jest takich reguł, które mogłyby mi przyświecać.
    Staram się zachowywać przyzwoicie, w człowieku widzieć Człowieka, stawiam na wolny wybór i nie znoszę nietolerancji oraz chamstwa.

    OdpowiedzUsuń
  9. uzupełnię odpowiedź 7/...
    z postaci wirtualnych /książkowych/, realnie mi nie znanych, choć realnie kiedyś istniejących to...
    Stasiek Grzesiuk...
    twardziel nad twardziele, dający sobie radę w każdych najbardziej syfiastych warunkach, który nigdy nie tracił poczucia humoru i nigdy się nie skurwił...
    zacytuję Jego słowa:
    "Jak ktoś nie chce walczyć o życie, niech umiera w spokoju. Pomocną rękę należy podać tym, którzy mądrze walczą, a nie mogą dać sobie rady"...
    zawsze starałem się tego trzymać, a poczucie humoru zawsze pozwalało mi nie zwariować nawet w największych opałach...

    OdpowiedzUsuń
  10. Pozwolisz, że odpowiem w tym miejscu?

    1 jaki jest twój ulubiony pisarz /pisarka ?

    Czytam naprawdę sporo, trudno mi podać jedno nazwisko. Pozwól, że wrócę do fascynacji z okresu dorastania, a więc: Marek Hłasko, Jerzy Kosiński, Emily Brontë, Stanisław Lem (zasługa starszego brata), William Faulkner... Nie stronię od thrillerów np. Kinga, powieści historycznych (tych tzw. kostiumowych, jak i ścisłe dokumentalnych) - generalnie mam problem, który ciągle jest naglący - książki "wylewające się" z każdego zakątka mojego domu oraz nałóg – wydawanie każdej „wolnej złotówki” na kolejne książki. Jestem beznadziejnym przypadkiem nie do wyleczenia. I cholernie mi z tym dobrze 

    2 W jakim kraju oprócz Polski chciałabyś/ chciałbyś mieszkać ? Który kraj pod względem mentalności najbardziej Ci odpowiada ?
    Czechy, zdecydowanie. Ze względu na rzeczywisty rozdział państwa od kościoła, za pozytywne nastawienie do życia tamtejszego społeczeństwa. Laicyzacja daje najwyraźniej szczęście  Chociaż kusi mnie też Kuba i jej upaleni, roześmiani mieszkańcy. Mam sąsiada – Kubańczyka – nigdy nie widziałam go poważnym, zawsze się „szczerzy”. Kwestia charakteru, czy pojemnych walizek – nie wiem.

    3 Gdybyś miał /miała cofnąć czas jaki zawód chciałbyś / chciałabyś wykonywać ? Lub jaki kierunek studiów chciałbyś / chciałabyś studiować ?

    Zawodu swojego nie zmieniłabym za żadne złoto świata, to moja miłość od najmłodszych lat, czyli od przysłowiowego zawsze. Kiedyś zastanawiałam się nad psychologią, żałuję, że nie podjęłam tych studiów razem z filologią polską. Teraz zaś planuję rozpocząć podyplomowo naukę behawiorystki zwierząt, czyli zostać zwierzęcym psychologiem. Zrobię to dla siebie, gdyż zwierzaki to druga po słowie pisanym, miłość mojego życia.
    4Gdybyś wygrał/a mnóstwo pieniędzy, jak zadysponowałabyś / zadysponowałabyś tymi finansami?

    Kupiłabym kilkanaście hektarów z poręcznym jeziorem pośrodku. Tam na pewno znalazłoby się przytulne miejsce dla skrzywdzonych przez tępych ludzi zwierzaków. Tuż nad jeziorem stanąłby wielki dom z klubem w piwnicy, basenem i przestronnym ogrodem wypełnionym milionami kwiatów.

    5 Czego w życiu najbardziej żałujesz ?
    Swojej byłej nieświadomości nieuchronnego końca każdego życia.
    Żałuję.

    6 Jakie są twoje największe marzenia?
    Ogólne : żeby na świecie nie było tępych fanatyków, ludzi pozbawionych empatii , skrzywdzonych zwierząt (ludzie potrafią się sami bronić), żeby w końcu ktoś znalazł niepodważalne dowody na to, że reinkarnacja, to nie mrzonki zrozpaczonych, tylko rzeczywisty cykl życia we wszechświecie.
    Personalne: żebym żyła długo i szczęśliwie, w zdrowiu, bogactwie, miłości, nigdy nie musząc żegnać bliskich na wieczność…

    7 Najważniejsza postać, osoba w twoim życiu?
    Mężczyzna.

    8 Czy wierzysz w Anioły ?
    Tak, ludzkie i zwierzęce 

    9 Co myślisz o seksie na jedną noc?
    Będę szczera – jestem kobietą jednego mężczyzny, dosłownie. To chyba wystarczy za odpowiedź, jeżeli chodzi o moją osobę. U innych? Nie potępiam, uznaję i szanuję wolność wyboru. Każdy z nas przechodzi inną drogę, żeby spotkać swoje szczęście.

    10 Twoje życiowe motto ?

    Wisi ono na ścianie mojego domu. Jest bardzo proste:

    „Wierzę, że wyobraźnia jest mocniejsza niż wiedza,
    Że mit jest mocniejszy niż historia,
    Że to, o czym się marzy, ma większą moc niż fakty,
    Że nadzieja zawsze triumfuje nad doświadczeniem,
    Że śmiech jest jedynym lekarstwem na cierpienie.
    Wierzę też, ze miłość jest mocniejsza niż śmierć”.
    (R. Fulghum)

    :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pkanalia - dobry cytat - bardzo mądre słowa, nie znałam a i ja się nimi kieruję.

    OdpowiedzUsuń
  12. Grzesiuk z tego, co wiem przeżył obóz koncentracyjny, więc czy tego chciał czy nie stał się twardzielem. Po takich przeżyciach człowiek albo staje się silniejszy albo totalnie zniszczony.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja Jaskółko lubię Paulo Coelho przy nim odpoczywam. Ernesto He Guevara też go lubię cokolwiek byśmy o nim nie napisali nie możemy zaprzeczyć temu, że stał się ikoną wolności będącym na sztandarze każdej rewolucji;-0

    OdpowiedzUsuń
  14. Marzeno świetnie, że odpowiedziałaś na te pytania tutaj. Może u nas tez kiedyś będzie tak jak w Czechach …;-)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  15. Obiecam Ci ,że będę o to walczyć ;-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Im więcej osób przyłączy się do tej walki tym lepiej . Coraz bardziej wkurza mnie ten zacofany katolicyzm ,który nie jest sprawą prywatną ,ale publiczną . Coraz bardziej irytuję mnie ta dewocja Polaków ,która z dobrem i zasadami moralnymi nie ma nic wspólnego .
    Nasze ludziki ,które obie doskonale już znamy są takimi dewotami . Krzyż na szyi a nienawiść ,pogarda w sercu i na języku .
    Jeżeli nikt nie będzie sie sprzeciwiał temu złu to wrócimy mentalnie do średniowiecza , do Afganistanu w wersji Katolickiej . Wydaję się to śmieszne ,ale jest realne .
    Moja mama np zauważyła ,że jej rocznik zamienia się w dewoty i ciemniaków mimo tego ,że jest to rocznik ludzi wykształconych lepiej, gorzej ale świat widzieli . To już pokolenie przed wojenne jest bardziej światłe chociaż nie miało dostępu takiego do nauki czy zdobywania wiedzy .
    Kościół to ciemnota jeżeli jest trzymany za ryja to może coś jest wstanie zrobić dobrego a jeśli da mu się więcej swobody zaczynamy wracać do mentalnego średniowiecza . Już jesteśmy pośmiewiskiem w całej Europie .

    OdpowiedzUsuń
  17. Po prostu zapomniałeś ....Większość ludzi ignoruję kraje Europy środkowo wschodniej uważając kraje starej Unii za sensowne a to nie jest prawda . Sama ostatnio zrozumiałam ,że ignorowałam Rodzimowierstwo słowiańskie na rzecz Hellenizmu . Okazało się ,że nasza rodzima kultura i magia Słowian jest naprawdę ciekawa . Szkoda ,że jest mało znana .

    A co do Czech . Czechy miały Havla my mieliśmy przygłupa Wałęsę . Czechy był bardziej komunistyczne niz my stąd teraz normalne podejście do wielu rzeczy . bo komunizm miał tez dobre strony np trzymanie za ryja kosciół , zachęcania ludzi do kształcenia się a jednocześnie dawał stabilizację i prace marną ,ale jednak . Ale co najważniejsze tępił religijną ciemnotę . Wspierał kobiety i je nie dyskryminował .
    Czy słyszałeś ,aby dzieci były maltretowane i zabijane ? Nie bo takich zwyrodnień nie było ,do takich tragedii na tak wielką skalę nie dochodziło , bo każdy lekarz jeśli widział trudną sytuację sam proponował taki zabieg . A teraz dewocja ,zakłamanie i trzaskanie dzieci o ścianę .
    Pozdrówki .

    OdpowiedzUsuń
  18. Mieszkam na granicy z Czechami. Hmmmm... być może z Polski lepiej widać ich pozytywy. Ja taka szybka nie jestem w achach i ochach...nadal nie widzę u nich tej radości, która jest , mimo wszystko, w Polakach, tego spontanu. Ciągle są przyciszeni, szarzy...Ale jako kraj do życia? Dlaczego nie. To rzut beretem.

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie wiem jak jest teraz w Czechach . Wiem ,że w czasach PRL byli bardziej prokomunistyczni stąd większa laicyzacja tego kraju .
    Polacy moim zdaniem nie są spontaniczni ,ale coraz bardziej udają ,graja . Styl amerykański wszystko jest OK a w środku kiszą się od problemów . Tak to widzę .

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardziej mi chodzi o takie jakieś "zahamowania' u Czechów. Nie wiem, jak to określić- bojaźń?
    Mam rodzinę w Czechach, większa część mojego życia przebiegła przy granicy. Mam porównania z tamtych lat i obecnych. Tam ciągle jest...oni jakby jeszcze nie wierzyli, że już mogą być 'sobą".
    poza tym, dziwi mnie to za każdym razem, kiedy u nich jestem, tam ciągle mało jest kwiatów. Wszystko to jeszcze zapyziałe, szare. Mówię o wioskach i małych miasteczkach. Nawet Czeski Cieszyn sprawia wrażenie , jakby były lata 70te XX wieku. jedyne, co od razu widać- brak "ruskich" gwiazd, a te były przedtem dosłownie prawie na każdym budynku, przystanku, słupku:(
    Fakt, że mają wyższy poziom życia, stabilizację niemniej nie widać takiej modernizacji wszystkiego, jak w Polsce.
    Lubie Czechów i lubię tam jeździć. Przede wszystkim nie ma tam zatłoczonych tras turystycznych i bazę maja fajną. Zwiedzamy okolice ( do 100 km w głąb) i zawsze jesteśmy zadowoleni. Piszę o tym, co obserwuję. Cały czas się zastanawiamy, czy nie przenieść naszej firmy do Czech, bo tam takim małym dużo łatwiej. No i zastanawiam się nad nauką czeskiego. Wprawdzie rozumiem ich w miarę dobrze, ale to dialekt przygraniczny. Przydałoby się trochę literackiego języka.

    OdpowiedzUsuń
  21. Skoro tam jest łatwiej małym firmom to nie wahaj się przenieść swojej działalności gospodarczej do tego kraju . Polska sporo utrudnia przedsiębiorcom życie . Napisałaś ,że jest tam wyższy poziom życia . Skąd on wynika ? Może ich brak w inwestycje budowlane ,widokowe wynikają z tego ,że nie jest to dla nich ważne .? Europa środkowo wschodnia to nie moja działka dlatego pytam .

    OdpowiedzUsuń
  22. Vera... ja mam ascedent w strzelcu :) A Panna? Jestem z 3 dekady, tak więc nominowana jestem do tego znaku. Ty zaś, powinnaś mieć go w Koziorożcu, a nie w Wadze, i być może masz też tam ascedent. Nigdy w rozwichrzonej wadze :D Wiem, co mówię, Veronico :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  23. To sama nie wiem jak to jest z tymi ascendentami . Chyba nie ma co ufać netowi w tej sprawie . Ja jestem z drugiej dekady ,więc mam trochę z koziorożca .
    Pozdrawiam serdecznie .

    OdpowiedzUsuń